navbar

Bisiklet ve Doğu-Batı farkı 1

Gecenlerde gelen bir emailde esinlenerek yazmak istedim.
1970 lerde gelişmiş batı toplumlarında araba merakı ve araba sayısının artması gösteriliyor tabloda. (Kaldı ki bence o yıllarda da halkın bisiklete merakı vardı).
Gelişmemiş veya az gelişmiş doğu toplumlarında ise bisiklet kullanılıyordu.
Ama şimdi Avrupa da bisiklet yogun kullanılsın diye yöneticiler bile bisiklet ile işe giderek halkı teşvik ederken doğu toplumlarında lüks arabalar jipler artıyor.
İlginç değil mi?
Acaba hangi taraf daha gelişmiş :)
Istanbul'da benim bildiğim 1980 lerde yapılan sonra da gelişimine devam edilen Anadolu yakası sahil yolu dışında pek bisiklet yolu yok.
Trafiğin çözümü sadece arabaya odaklanmış durumda. Çocuklara alınan bisikletler tehlikeden dolayı fazla kullanılmıyor. Bisiklet kullananlar sürücülerin tacizine uğruyor.
Halbuki bisiklet kullanana teşvik etmek güvenli kullanmasını sağlamak için gerekli ortamın sağlanması gerekir. Bisiklet kullanımı, spor olmasının yanında trafiği, hava kirliliğini azaltır.
Istanbulda bisiklet yolu yapmak çok miktarda tepe olduğu için zor olduğunu kabul ediyorum fakat en azından düz olan alanlarda bisiklet yolları yapılmasının iyi olacağını düşünüyorum.
Benim bilmediğim bisiklet yolları varsa buraya yorum olarak yazabilirsiniz.