navbar

Brooklyn Köprüsü'nde dilenen bir kör

Roger Caillois, "Şiir Sanatı" adlı kitabında bir öykü anlatıyor:
New York'un Brooklyn Köprüsü'nde dilenen bir kör varmış.
Köprüden gelip geçenlerden biri adamacağıza günlük kazancının ne kadar olduğunu sormuş. Dilenci iki dolara zar zor ulaştığını söylemiş.
Yabancı bunun üzerine kör dilencinin göğsünde taşıdığı ve sakatlığını belirten tabelayı almış, tersini çevirip üzerine bir şeyler yazdıktan sonra tekrar dilencinin boynuna asmış ve şöyle demiş:
"Tabelaya gelirinizi artıracak bir yazı yazdım. Bir ay sonra uğradığımda sonucu söylersiniz bana."
Dediği gibi bir ay sonra gelmiş:
"Bayım size nasıl teşekkür etsem acaba?" demiş dilenci.
"Şimdi günde on - onbeş dolar kadar topluyorum. Olağanüstü bir şey. Tabelaya ne yazdınız da bu kadar sadaka vermelerini sağladınız?"
"Çok basit," diye yanıtlamış adam,
"tabelanızda 'doğuştan kör" yazıyordu,
onun yerine
"bahar geliyor, ama ben göremeyeceğim" diye yazdım." "Sanırım söz sanatının, dolayısıyla yazın ve şiirin başlangıcı, kaynağı buradadır,"diyor Roger Caillois.
Herşeyin karşınızdakine daha iyi anlatılabileceği bir yol bulabilirsiniz. Karşınızdakinin duygu ve düşüncelerini, duyarlılığını harekete geçirecek sözler sloganlar, konuşmalar hayatta ve insan ilişkilerinde de başarı getirebilir.
Bu öyküye benzer bir Italyan kısa filmi da var dı, tekrar bulursam onu da bloga koyarım.