navbar

Eğitim ve yaratıcılık

Şimdilerde yeni eğitim yılına hazırlıklar başladı. Bazı dershaneler yeni dönem eğitime başladı. Okulllar hazırlık yapıyor. Universite öğrencileri tercihlerle meşgul.
Peki bu çocuklar gençler kendi istedikleri ve zevk alarak yaşayacakları hayata mı yönlendirildiler.?
Eğitim tüm Dünyada yıllar öncesinden sanayi devrimi sıralarında sanayinin ihtiyacına göre şekillenmiş olabilir mi?
Okullarda öncelik matematik ve fen bilimler, sonra sosyal bilimler, en son ise resim müzik gibi sanat dersleri yer alıyor. Bir de formaliteden beden eğitimi.
Çocuklar küçükken sanattan hoşlanıyorsa bırak onu matematik çalış o işlerde para yok diyenler oldu mu?
Müzik yerine üniversitede anne babalarının istediği mesleğe uygun eğitime zorlananlar.
Hata yapmaktan korkacak yetiştirilen ve kendi yaratıcılıkları köreltilen çocuklar büyüyünce orijinal ürün nasıl tasarlayacak, keşif veya icat ortaya çıkaracak.
Ya da icat çıkarmayacak.  :))
Gillian Lynne 'i duydunuzmu?
Dünyanın tanınmış koreograflarından. Cats ve Opera daki hayalet gibi tanınmış oyunları sahneye koyan balerin. Çocukken sınıfta konsantre olamıyor, ödevlerini zamanında yapmıyor diye doktora götürün isteği gelir okuldan. Sonra konudan anlayan doktor onun dans yeteneği oldugunu söyleyerek dans okuluna yazdırılmasını söyler.
Aynı durumda kaç çocuk var, hiperaktif diye başka bir kabiliyeti olabileceği halde kabiliyeti ve yaratıcılığı baskılanan.
Sadece beyninin matematik yanını çalıştıran insanlar yetiştirmeye devam edilen Dünya da arada sıyrılan yaratıcılığını kullanan insanlar ön plana çıkıyor.
Bu konuda TED konferanslarından Ken RObinson 'ın konuşmasını izlemenizi öneririm. Türkçe altyazı da seçebilirsiniz.