navbar

Kürek takımları arasındaki yarış


Aşağıdaki klasik fıkra var ya internette döner durur (ben de gelen bir email den kopyaladım, kaynağını bilmiyorum, kaynak göstermeden yayınlamayı sevmiyorum, bilen varsa söylesin link verelim). Bunu ülkeler arasında değil özel şirketler arasında da olacak şekle dönüştürebilirsiniz. Çok büyük özel şirketler hala bürokrasi aşağıdaki gibi. Hatta tüm dünya daki dev firmalarda aynı durum var.
:)
Türk ve Japon takımları arasında bir kürek yarışması düzenlenmesine karar verildi. Her iki takım da performanslarının en üst düzeyine varabilmek için uzun ve zorlu bir hazırlık devresinden geçti. Büyük gün geldiğinde iki taraf da kendini hazır hissediyordu.
Japonlar yarışı 1 kilometre farkla kazandılar. Türk takımı çok sarsılmıştı .Türk takımı yönetimi yarışın açık farkla kaybedilmesinin nedeninin bulunmasına karar verdi, çözüm bulunsun diye danışmanlık, koçluk, kişisel gelişim, yaşam koçu, ve kariyer danışmanı, kuantum ,NLP, finans, başarı eğitim ve danışmanı ve diğer her türlü danışmanlık firmaları ile anlaşıldı.
Bir yıl süren ve milyonlarca dolara malolan çalışmalar, analizler, araştırmalar sonucu danışmanlık şirketleri hatayı buldu ve çözüm önerisi getirdi :
Japonlar’in takımında sekiz kişi kürek çekiyor, bir kişi dümencilik yapıyordu;
Türk takımında ise bir kişi kürek çekiyor, sekiz kişi dümeni kullanıyordu.
Böylece 9 kişilik Türk takımı Japonlarla bir yarış daha yapmak üzere yeniden yapılandı.
Yeni yapıda 2 dümen müdürü, 2 dümen müdür yardımcısı, 2 bölgesel dümen müdürü, 2 bölgesel dümen müdür yardımcısıyla bir de kürek çekme elemanı bulunuyordu. İnsan kaynaklarına söylenerek yeni elemanlar ile takım desteklendi ve takıma eğitim verildi. Bu eğitimlerin sorunu çözmesi gerekiyordu.
İkinci yarışı Japonlar 2 km farkla kazandılar. Tepesi atan Türk takımı yönetim kurulu hemen karar aldı, yarışın kaybedilmesinden sorumlu tutulan kürekçi kovuldu ve müdürlere sorunun çözümüne katkılarından dolayı ikramiye verildi.
Mevcut elemanlar hemen (hele bir de tanıdık olursa) şef, müdür yapılır, iş yapacak eleman kalmaz, şirkete yeni eleman alınarak kadro şişer, zaten az iş yapan şef ve müdürler artar, yeni girenlerden bazıları da tekrar şef müdür olur. Bu döngü böyle gider.